20 березня 2013

Лід тронувся

 
Послідовність у діях Вільної профспілки машиністів України дає свої перші позитивні наслідки.
Міністр інфраструктури України В.Козак, у своєму листі від 19.02.13. за №1766/45/10-13, на виконання доручення Кабінету Міністрів України, надав інформацію щодо виконання вимог Вільної профспілки машиністів України, які були підняті на переговорах під час пікетування КМУ 16 січня.
При цьому він вказав що: «Проектом фінансового плану Укрзалізниці на 2013 рік кошти Державного бюджету України на придбання пасажирського рухомого складу та видатки на інфраструктуру залізничного транспорту не передбачено».
Звісно, що Вільна профспілка машиністів України, не могла погодитися з таким підходом до вирішення КМУ висунутих вимог.
Будучи послідовними у своїх намірах вирішити підняті перед КМУ питання та відстояти інтереси галузі і захистити свої трудових прав та інтереси, ми звернулися з «Відкритим листом» до Президента України В.Януковича, який, у черговий раз, оперативно відреагував на наше звернення.
12 березня Президент України підписав Указ №128/2013, яким затвердив Національний план дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
 
У вперше, за всі роки незалежності України, згідно з цим Указом, передбачено виділення коштів з Державного бюджету на придбання пасажирських вагонів (п. 177.1 – 248 вагонів), враховуючи, що за усі ці роки (21 рік) загалом було придбано (виключно за рахунок Укрзалізниці) пів тисячі пасажирських вагонів, це свідчить про те, що Президент України усвідомив усі можливі соціальні наслідки для суспільства, до яких може привести невиконання КМУ законів України та нормативно-правових актів у сфері діяльності залізничного транспорту.

 

177.1. Придбання пасажирського рухомого складу вітчизняного виробництва для перевезення пасажирів
Строк виконання                                 листопад.
Критерій виконання:
закупівля за рахунок коштів Державного бюджету України 200 купейних вагонів, 41 пасажирського вагона з місцями для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями та 7 спеціалізованих вагонів типу СТ
 
178.1. Підготовка та внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання організації виробництва в Україні сучасних електропоїздів, електровозів та дизельпоїздів.
Строк виконання                                  червень.
 
179.1. Організація модернізації тепловозів з метою зменшення витрат палива не менш як на 30 відсотків
Строк виконання                                  листопад
Критерій виконання:
проведення модернізації не менше ніж 6 тепловозів.
 
Безумовно це велика перемога залізничників, які відгукнулися на нашу ініціативу започатковану 16 січня, тому ми поздоровляємо усіх з цією визначною перемогою та висловлюємо від імені Президії щиру подяку усім, хто приймає участь у боротьбі за покращення стану нашої галузі.

 

АЛЕ… «Не так сталося, як хотілося».
Ми вже навчені гірким досвідом 2012 року, коли Фінансовим планом Укрзалізниці було передбачено проведення тричі підвищення годинних тарифних ставок та посадових окладів, а підвищення відбулось тільки двічі (10.25% замість запланованих 15.8%).
Ми вже навчені гірким досвідом цього року, коли після пікетування нам надали офіційну інформацію про підвищення у 2013 році годинних тарифних ставок та посадових окладів на 5% з 01.04; 01.07; та з 01.10, а вже зараз ці дати від терміновані на 01.05; 01.08; та 01.12.
ТОМУ… «Обіцяв – не значить що одружився».
Включення п.177.1 у «Національний план дій на 2013 рік» це, на сьогодні, тільки добрі наміри Президента, за що ми Віктору Федоровичу щиро вдячні, а для того щоб 248 вагонів, у визначений планом термін, були отримані залізничниками (та зберегли їх робочі місця) ВПМУ треба ще багато попрацювати та послідовно реалізовувати заходи, які були затверджені на засіданні Координаційної ради 13 березня.
Щиро дякуємо усім профспілкам, що підтримали ВПМУ, бо виготовлення 248 пасажирських вагонів,організації виробництва сучасних електропоїздів, електровозів та дизельпоїздів, модернізація тепловозів на заводах України – це реальна підтримка вітчизняного виробника та створення реальних робочих місць для громадян України.