20 лютого 2016

Відкрита заява Президії ВПМУ

Відкрита заява
Президії ВПМУ щодо конфліктної ситуації,
яка склалася на Львівській залізниці у зв’язку організаційними недоліками при проведенні періодичних медичних оглядів.
 
Початок реформ залізничного транспорту підштовхує залізничників до європейського вектору розуміння відносин між найманими працівниками та роботодавцями.
Мешканець Європи не уявляє собі Європи без масових акцій протесту залізничників.
Саме до таких дій спонукають недолугі результати початку реформування залізничного транспорту в Україні.
Яскравим прикладом цього є ситуація що склалася у регіональній філії «Львівська залізниця».
Два провальні роки з ремонтом та утриманням тягового рухомого складу (особливо теплотяги), що привели до становища при якому не виконуються необхідні обсяги перевезень на відповідних ходах, приводить до зниження зайнятості та заробітної плати залізничників.
Основною причиною, яка декларується роботодавцем – відсутність коштів.
Як пересічного залізничника переконати у цьому, якщо на його очах відбувається марнотрацтво коштів при проведенні періодичних медичних оглядів?
Якщо до реформування ці огляди обходилися структурним підрозділам 500 – 700 грн. на працівника, то наразі 4-5 тисяч грн.
Саме цьому, запропонований варіант (тільки у Львові) проходження медичного огляду, не тільки створює безліч незручностей при організації та проведенні медичних оглядів, але й ставить під сумнів декларацію про відсутність коштів на ремонт та утримання локомотивів.
15 лютого у локомотивному депо Тернопіль відбулися загальні збори працівників локомотивного та моторвагонного депо у яких прийняли участь представники практично усіх підприємств залізничного вузла.
Збори одностайно підтримали рішення Дорожнього комітету ВПМУ щодо проведення з 25 лютого акції «Робота по правилах».
Однією з причин одностайного прийняття такого рішення (разом з представниками інших структурних підрозділів вузла), стало ігнорування представниками керівництва Львівської залізниці, яке проявилося у відсутності кого не будь з них на цьому зібранні.
На сьогоднішній день провідник або начальник поїзда може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності (аж до звільнення) за небажання або не вміння вирішити конфліктну ситуацію з пасажиром.
Ігнорування представниками керівництва Львівської залізниці колективного конфлікту на Тернопільському вузлі не могло не згуртувати колективи та профспілки.
Незалежно від подальших дій та наслідків акції, залізничники Львівської залізниці вже зробили свій європейський вибір – консолідували зусилля усіх профспілок.
Це велика перемога, що надає надію на солідарні дії усіх профспілок по захисту прав та інтересів залізничників в подальшому.
З чим ми їх вітаємо.